John de Summer-Brason
Up FOREDRAG Public Relations

 

 

Omslagsdesign "Berømmelsens Anatomi": Michael Tonning/Kontrapunkt.

Rolf Jensen i Jyllands-Posten 13.10.2004:

"En god bog, den er velskrevet, medrivende fordi de menneskers liv, den handler om, er spændende. Denne anmelders udbytte var en inspiration til at være mig selv og lade være med at lade andre bestemme, hvordan jeg skal leve og handle. Hvis alle udlevede deres særpræg, ville verden blive rigere, mere mangfoldig, vi ville få flere bidrag til det kollektive. Det at indordne sig og lægge sig ind i den samme støbeform giver kedsommelighed."

Steen Hildebrandt i dagbladet Børsen 12.10.2004:

"En højst interessant bog om berømmelse, om branding. Der er ikke syv, men otte fantastiske fortællinger, bl.a. én om Karen Blixen, hele Danmarks baronesse, som bogens forfatter, John de Summer-Brason, kalder hende... Det er otte skildringer, der kommer meget længere end til de overfladiske beskrivelser og signalamenter, som vi alle kender fra dags- og ugepressen. Det er netop analyser, kærlige analyser kunne man næsten sige, for det er tydeligt, at Summer-Brason har respekt for og holder af sine personer, og bl.a. af den grund er der kommet en meget læseværdig og interessant bog ud af det."

Jan Kalf Larsen i Jubii Nyhedsbrev om Bøger 4.11.2004: 

"Dette er nok en af de bedste bøger, jeg endnu har læst om dette til tider lidt diffuse emne, personlig branding. Men denne er ikke kun vedkommende, men også nærværende. John de Summer-Brason har gjort det igen. Jeg kan ikke give andet end topkarakter for et værk, der dog trods alt kun henvender sig tilen snæver kreds af interesserede og videbegærlige. 6 gyldne ugler ud af 6. En velskrevet bog, man kan lære meget af! Ikke mindst som selvstændig eller ansvarlig for kommunikation og markedsføring i et firma."

Finn Nesgaard i tidsskriftet AudioVisuelle Medier, december 2004

"John de Summer-Brason har skrevet sin bog på baggrund af en uhyre grundig research, og hans personlige vinkel på stoffet medvirker til at bogen ikke bare afslører berømthedernes bevidste eller ubevidste brandingstrategier, men også bringer os ind på livet af den personlighed og det engagement der i virkeligheden er forudsætningen for en vellykket branding...
    'Berømmelsens Anatomi' er en spændende biografi om otte fantastiske skæbner: Karen Blixen, Dronning Margrethe II, Mærsk Mc-Kinney Møller, Klaus Riskær Pedersen, Jens Romundstad (Biker-Jens), Martin Thorborg, Dan Turèll og Pernille Aalund. Bogen kan varmt anbefales."

Helle Jørgensen i fagbladet Journalisten, nr. 19, 2004

"skrivestilen [er] veloplagt, og de kendte personer - der spænder lige fra Mærsk McKinney til Biker-Jens, fra Dan Turèll til Dronning Margrethe - får nye dimensioner, når man ser dem i brandingens nådesløse skær." Klik for at læse hele Helle Jørgensens anmeldelse

Martin Thorborg på www.thorborg.dk 1/2005

"En super spændende bog om personlig branding, som bevæger sig rundt om følgende 8 personer: Mærsk Mc-Kinney Møller, Martin Thorborg, Dronning Margrethe II, Dan Turell, Pernille Aalund, Klaus Riskær Pedersen, Jens Romundstad og Karen Blixen. Og som den opmærksomme læser vil bemærke, er jeg en af dem. Og er det så ikke derfor, jeg anbefaler den, og svaret er; Jo det er det lige netop. Jeg er hammer stolt af at være med i den, og derfor bør du købe den :-) Og dertil er det faktisk en rigtig velskrevet og inspirerende bog, så det gør det jo ikke til et dårligere køb,

Forfatteren, John de Summer-Brason, har forsøgt at indkredse, hvad der gør at nogle mennesker udretter store ting uden at bliver bemærket, og andre praktisk talt kan få ingenting på forsiden af aviserne. Og hans overraskende konklusion er, at der i de 8 personer er mange lighedspunkter, som andre fint kan lære af.
Jeg vil ikke skrive så meget mere om den, da den er et must for alle der interesserer sig for personlig branding. Og som iværksætter er det bestemt ikke dumt at forstå de mekanismer, der gør, at man kan komme ud med sit budskab. For det gør man nemmest ved at være god til at sælge sig selv først, så skal varesalget nok komme efter." 
  

Civiløkonomen, 3/2005

"En anden og interessant vinkel lægges hermed ned over de meget forskellige danskere. Den er velskrevet, åndfuld, inspirerende og meget læseværdig. Man sidder med en hel anden fornemmelse end med Peter Horns bog..."

 

Download forordet fra 'Berømmelsens Anatomi' (PDF-fil)

 

Copyright © 2004 John de Summer-Brason