Rolf Jensen i
Jyllands-Posten 13.10.2004:
"En god bog, den er
velskrevet, medrivende fordi de menneskers liv, den
handler om, er spændende. Denne anmelders udbytte var en
inspiration til at være mig selv og lade være med at
lade andre bestemme, hvordan jeg skal leve og handle.
Hvis alle udlevede deres særpræg, ville verden blive
rigere, mere mangfoldig, vi ville få flere bidrag til
det kollektive. Det at indordne sig og lægge sig ind i
den samme støbeform giver kedsommelighed."
Steen Hildebrandt i dagbladet Børsen 12.10.2004:
"En højst interessant bog om berømmelse, om branding. Der er
ikke syv, men otte fantastiske fortællinger, bl.a. én om Karen
Blixen, hele Danmarks baronesse, som bogens forfatter, John de
Summer-Brason, kalder hende... Det er otte skildringer, der kommer
meget længere end til de overfladiske beskrivelser og signalamenter,
som vi alle kender fra dags- og ugepressen. Det er netop analyser,
kærlige analyser kunne man næsten sige, for det er tydeligt, at
Summer-Brason har respekt for og holder af sine personer, og bl.a. af
den grund er der kommet en meget læseværdig og interessant bog ud af
det."
Jan Kalf Larsen i Jubii Nyhedsbrev om Bøger 4.11.2004:
"Dette er nok en af de bedste bøger, jeg endnu har læst om
dette til tider lidt diffuse emne, personlig branding. Men denne er
ikke kun vedkommende, men også nærværende. John de Summer-Brason har
gjort det igen. Jeg kan ikke give andet end topkarakter for et værk,
der dog trods alt kun henvender sig tilen snæver kreds af
interesserede og videbegærlige. 6 gyldne ugler ud af 6. En velskrevet
bog, man kan lære meget af! Ikke mindst som selvstændig eller
ansvarlig for kommunikation og markedsføring i et firma."
Finn Nesgaard i tidsskriftet AudioVisuelle Medier, december 2004
"John de Summer-Brason har skrevet sin bog på baggrund af en uhyre
grundig research, og hans personlige vinkel på stoffet medvirker til
at bogen ikke bare afslører berømthedernes bevidste eller ubevidste
brandingstrategier, men også bringer os ind på livet af den
personlighed og det engagement der i virkeligheden er forudsætningen
for en vellykket branding...
'Berømmelsens Anatomi' er en spændende biografi
om otte fantastiske skæbner: Karen Blixen, Dronning Margrethe II,
Mærsk Mc-Kinney Møller, Klaus Riskær Pedersen, Jens Romundstad
(Biker-Jens), Martin Thorborg, Dan Turèll og Pernille Aalund. Bogen
kan varmt anbefales."
Helle Jørgensen i fagbladet Journalisten, nr. 19, 2004
"skrivestilen [er] veloplagt, og de kendte personer - der
spænder lige fra Mærsk McKinney til Biker-Jens, fra Dan Turèll
til Dronning Margrethe - får nye dimensioner, når man ser dem i
brandingens nådesløse skær."
Klik
for at læse hele Helle Jørgensens anmeldelse
Martin Thorborg på
www.thorborg.dk
1/2005