Når man, som jeg, nærmer sig 'personlig branding' med en akademisk
indfaldsvinkel, er der selvsagt mange menneskers arbejde man bygger videre på.
Nemt er det med de skriftlige kilder som afspejler sig i teksten, i
noteapparatet og litteraturlisten bagerst i bogen. Hvor de primære mundtlige
kilder i mange tilfælde kan krediteres direkte i den løbende tekststrøm,
kniber det mere med de sekundære mundtlige kilder.
Jeg skal ikke blot takke de mennesker, som har givet mig uvurderlig
baggrundsviden om et givent emne, men også takke de af mine kvalificerede
venner, som har været imødekommende overfor mine spørgsmål.
Først og fremmest tak til forlagsredaktør Anne Weinkouff, Børsens Forlag. Tak til cand.scient.soc. Lars Pilegaard for kyndige kommentarer til
flere af kapitlerne. Tak til forlæggerne Kasper Nielsen og Claus Clausen for kvalificerede
kommentarer til Turèll og Thorborg-kapitlerne. Tak til illustratoren Ole Kidde
for kommentarer til Dan Turèll-kapitlet.
Tak til
dir. Henrik Sørensen og
mag. art. Jan Esmann,
cand.merc. Karsten Koed, forfatter Ole Grünbaum, marketingchef Ann Forup, musikchef Dan Rachlin,
litterær red. Grith Lygum, journalist Pernille Tranberg for bidrag til Martin Thorborg-kapitlet.
Tak til
Per
Munkholm for kommentarer til Blixen-kapitlet. Tak til koncertpianist, koncertpianist
Thomas Westenholz, kgl. operasanger Frans Lasson, dr.phil Hans Boll-Johansen, mag.art. Grethe
Rostbøll, ph.d. Vibeke Petersen, mag.art. Ivan Z. Sørensen og nu afdøde kgl.
translatør og bibliotekar Robert de Summer-Brason, min far, for
uddybende samtaler om Karen Blixen.
Tak til filmproduceren Preben Keldsen for
uvurderligt indblik i fænomenet Pernille Aalund. Tak til seksualterapeuten
Pia Struck og
Marion Lippert, min ældste søster med værdifulde erfaringer fra showbiz, for supplerende feedback på fru Aalund.
Tak til journalist Jean Poul
Carl Ekstrøm og civilingeniør Jens Fisker for kommentarer til Mærsk-kapitlet. Tak
til chefredaktørerne Jan Cortzen, Flemming Højbo, Kristian Lund, Anders
Thisted og
historikerne Ole Lange og Søren Mørch, informationschef Lennart Weber, dir.
Hans Niemann og dir. Steen Kølving Jensen, tidl. folketingsmedlem Frank Aaen samt Jørgen-Henrik Raaby,
Klaus Fuglevig, Anette Rosenstand, Niels-Erik Borgquist for viden om Mærsk Mc-Kinney Møller. Tak til IT-konsulent
Kjeld
F. Lund og direktør John Wagner for supplerende viden om Mærsk.
Tak til
skuespillerinden Chili Turèll, illustratoren og forfatteren Peder
Bundgaard,
forfatteren Asger Schnack, forlagsredaktør Jens
Christiansen og kapelmester Jan Kaspersen for viden om Dan Turèll.
Tak til
forfatteren Knud Pedersen
for introduktionen til fænomenet Klaus Riskær Pedersen.
Tak
til hofreporter Bodil Cath, Hofchef Per Thornit, informationschef Bodil M.
Frederiksen, forsker Susanne Vogt, Milli Svarrre, BA, chefredaktør
Anders Thisted, medredaktør Peter Juul, redaktionschef Kristian Bo Eriksen,
forfatter
Suzanne von Wovern Rasmussen for viden om Kongehuset.
Tak til juristerne
Bo Vadt Christensen og Chr. Tolstrup for juridisk bistand.
Projektleder Christian Ringbæk for viden om copyright. Tak til forfatteren Gorm Henrik Rasmussen og magistrene Jørgen Haarder, Steen
Beck og Erik Boel for litterær sparring. Tak til mag.art. Peter Q. Rannes
for overdådig litterær sparring. Cand.phil. Carsten Kidde og cand.merc. Uffe
Just for deres socialpsykologiske vinkel til branding-begrebet. Tak til Peter
Michael Jacobsen for assistance. Tak til
livsvejleder og aut. psykolog Jahnnie
Sigård for bidrag mht. psykologiske profiler. Tak til huskatten Leo (du er
stadig ikke en hund som Berlingske Søndag skrev 12.6.2005!) Den største tak
til min hustru Jette Sigaard for inspiration og tålmodighed.