Indhold er Konge!
Med Internettets udbredelse
er det blevet af afgørende betydning, at indholdet virker tiltrækkende.
Når du be’r mig om at skrive
indhold til dit site, dit tidsskrift, tryksag, årsrapport eller din bog,
er det ikke bare indhold.
Det er gennemtænkt indhold!
Og det er indhold som bygger
på en masse mellemregninger gennem mine mange erfaringer, uddannelser i
medievidenskab, markedsføring og glæde ved at skrive; nok det vigtigste.
Navnlig på Internetsiden kan
indholdet ikke blive kvalitetspræget nok. Indtil for nyligt lossede
webmasterne hvad som helst ud i cyberspace for at få siderne så langt op
i Google Page Ranking som muligt.
I mellemtiden har Google
gennem stadigt mere avancerede algoritmer ikke blot lært at skelne
mellem originalt og copy-and-paste indhold, hele måden vi interagerer
med hinanden på, er samtidig umærkeligt ved at ændre sig.
Forbrugeren springer sælger
over
Hvor vi tidligere var
afhængige af sælgeren, der var kilde til viden om nye trends, mode
og produktindhold, har udviklingen af Internettet betydet, at
forbrugeren i dag ofte springer sælgerleddet over. Mens detailbutikkerne
holder ophørsudsalg, blomstrer netbutikker og netbaserede services.
Forudsætningen for at vi kan
slippe godt af sted med det nummer. Altså at købe på nettet uden at have
stået i en butik, have følt varen og været i dialog med en sælger, er,
at de rigtige (uddybende) oplysninger er til rådighed på nettet.
Styrk brandet gennem
tiltrækkende indhold
Står du derfor for et brand,
hvad enten det er dit helt eget eller et internationalt anerkendt, er
det af vidtrækkende betydning, at teksterne bidrager positivt til varen
eller tjenesteydelsens brand image. Ikke blot ved at vække
opmærksomhed, skabe interesse, tiltrække, men også ved at give
modtageren den storytelling og de faktuelle informationer modtageren har
brug for, for at kunne træffe den rigtige beslutning.
Her på siden ser du
forskellige sites, hvor mine kvalitetsprægede tekster er med til at give
hjemmesiderne et løft, så folk gider dyrke dem.
Brug Content Strategy
I Content Strategy + Content
Marketing er Budskabet indholdet!
Kvalitetsindhold bereder
vejen til først brand-loyalitet og siden købelyst. Ved at være en klog
og raffineret indholdsudbyder sørger man for at skabe en relation til
forbrugeren, længe inden vedkommende køber produkt eller tjenesteydelse.
Du kommer i forbindelse med
forbrugeren ved at give vedkommende relevant, intelligent og
ikke-reklamerende indhold. Gennem dette indhold bliver forbrugeren tryg
ved dit produkt, og derfor køber kunden og forbliver med at være kunde.
Købsprocessen opstår således længe før salgsøjeblikket.
Udbydere, der gerne vil have
tyngde og substans i deres informationsflow på nettet og andre steder,
bør overveje følgende:
·
Tænk i information og
viden ligesom du tænker på salg
·
Tænk og handl som en
redaktør ligesom du tænker som sælger
·
Tøv ikke med at gå i
gang! Det ta’r tid at skabe godt indhold